JOCS DE TAULA QUE ACOMPANYEN ALS INFANTS EN LA DESCOBERTA DE LES QUANTITATS



Els jocs de taula porten als seus jugadors a una missió concreta on s’han de sotmetre a unes normes (regles de joc) i cal treure a la llum certes habilitats.

El fet de jugar varies vegades a un joc va oferint als seus jugadors certa expertesa on les normes ja  s’han integrat i les habilitats es milloren ja que entra en joc l’estratègia.
En aquesta entrada us vull presentar alguns jocs de taula que proporcionen vivències de comptatge (omplin de significat els nombres) als infants.

L’infant omple de contingut i realitat el nom i símbol que representa un nombre associant-lo a una quantitat concreta. El comptatge és la clau per assolir la noció de quantitat.

EL FRUTAL (Haba): Joc de taula cooperatiu amb una presentació molt cuidada. El joc planteja la recollida de les fruites abans que el corb se la mengi.
Aquest joc te diferents formats més senzills.



Hop! Hop! Hop! (Djeco): Joc de taula cooperatiu amb una presentació molt cuidada. El joc planteja el repte de portar la pastora, el seu ramat i al gos d’atura a la granja, passant per diferents escenaris, abans que el vent faci caure el pont a les aigües mogudes del riu.




WOOLFY (Djeco): Joc de taula cooperatiu amb una presentació molt cuidada. El joc planteja construir una caseta de maons perquè els porquetes es salvin de les urpes del llop tot i que aquest no para de posar-los entrebancs mogut pel desig de posar-los a la cassola i fer un bon àpat.
Pel meu parer té moltes normes... es poden fer adaptacions per simplificar la trama del joc 


Aquests jocs estan indicats per infants de l’etapa de Segon Cicle d’Educació Infantil però com educadors hem de valorar si els nens i nenes a qui el volem oferir mostren interès pel joc reglat. 

Molts infants d’aquestes edats aprenen sense mostrar cap interès per l’activitat reglada (normes de joc fixades des de fora... ells/elles són els directors de tot el que fa referència al seu joc).Que un nen/a no estigui no mostri interès pel joc regalat no és ni millor ni pitjor... forma part de les diferències inherents al desenvolupament de cada individu. Hem de tenir present que gran nombre de vegades, les presentacions i elements d’aquests jocs els fan molt atractius per aquesta edat tot despertant el joc simbòlic dels infants i no pas per cenyir-se a unes regles i finalitats de joc fixades.

Com a educadora et recomano que esperis a oferir aquest tipus de proposta en el moment que els teus alumnes o fills estiguin oberta aquest tipus de propostes... no forcis res... El joc de taula és per gaudir-lo i oferir un món imaginari sobre un taulell de joc.

Si algú que m’estigui llegint em vol recomanar algun altre joc de taula interessant que afavoreixi el comptatge agrairé molt les vostre aportacions i ho afegiré aquesta entrada intentant fer un recull de jocs de taula més complert i variat...
Pots escriure’m: aprenentamblesmans@hotmail.es