Comprensió sistema decimal: Follets saltarins



ELS FOLLETS SALTARINS.
Comprensió sistema decimal

Aquest és un joc de la casa goki que es comercialitza amb unes altres instruccions i objectius pedagògics però que jo he adaptat per facilitar una nova experiència que ajudi a la comprensió del sistema decimal.
Els follets son llençats amb la catapulta intentant que caiguin dins del forat del color del seu barret. Si això succeeix el jugador guanya una desena si cau en un forat d’un altre color guanya una unitat. Caldrà jugar amb el material de representació del sistema decimal. (Podeu observar-ho a la fotografia).
Compartiré amb qui estigui llegint aquesta entrada alguns dels comentaris que van sortir d’un grup de infants que estaven jugant per il·lustrar com aquesta nova versió del joc permet construir coneixement envers el nostre sistema decimal...
- M'has ficat un follet al meu color!!! Ara ja no puc tenir 4 desenes...
- Perdona t'he ficat un follet al teu color.
- He caigut en un follet en un altre color i la Inés m'ha ficat un follet al meu color ja tinc una jugada dolenta marxo que tinc gana...
- Tinc dues desenes i dos unitats són 22 punts. En tinc mes que tu que només tens una desena...

Joc comercial: “Enanitos saltadores” GOKI
Material de representació del sistema decimal.