El número en la educació preescolarV

COMPARTINT EL LLIBRE “El número en la educación preescolar” 
de Constance Kamii V (Inspirat en l’obra de Piaget)
Continuo compartint la meva lectura però en aquesta entrada transcriuré alguns jocs de taula que proporcionen un excel·lent context per raonar en general i per a comparar quantitats.
No en queda cap.
Calen dues safates, 40 peces i un dau.
Es comença amb 20 peces en cada safata i els jugadors tiren per torns els daus traient el número de peces de la safata que aquest indiqui. Guanya qui buida abans la safata.

El memori.
Les cartes col·locades en fileres i columnes, cap per avall. Els jugadors intenten trobar els parells que siguin iguals girant dues cartes, intentant recordar on han vist els dibuixos concrets. Si un jugador troba dues cartes idèntiques pot quedar-se-les i continuar jugant. Si no, ha de tornar a posar les cartes com estaven abans i li toca el torn al següent.
El jugador que recull el nombre més gran de parelles és el guanyador.
Els nens petits conten el nombre de cartes abans que el nombre de parelles. Alguns comparen l'alçada de les piles, d'altres no estan en absolut interessats en contar el nombre de cartes que han guanyat.

La carta més alta
Es juga entre dos jugadors que fan servir cartes que van només fins el 10.
Les cartes es reparteixen entre els jugadors, que les mantenen en una pila, cap per avall. Després cada persona gira la carta superior de la seva pila i els dos comparen els números. El que té el número més gran dels dos s'emporta les dues cartes. El joc continua així fins que s'acaben les dues piles. El que recull més cartes és el guanyador.
Quan les dues cartes girades tenen el mateix número es pot simplement comparar la segona carta.
Cincs
S'utilitzen vuit cartes cada una de les quals té un número que va de 1 a 4 (8x4=32 cartes). Es poden fer a casa o agafar dues baralles d'un joc de cartes.
Es reparteixen totes les cartes entre els dos, tres o quatre jugadors. Cada jugador deixa la seva pila cap per avall. Quan li toca el seu torn, gira la carta de sobre i intenta fer un total de 5 amb un altra carta.
Per exemple si el primer jugador es descarta d'un 2 i el segon gira un 3, l'últim pot agafar el 2 i el 3 i quedar-se les (en una pila a part). En canvi si el segon jugador gira un 1, ha de descartar-se de la seva carta ja que 2+1 no són 5. El número que recull el nombre més gran de cartes és el guanyador