COMPARTINT EL LLIBRE “El número en la educación preescolar”

COMPARTINT EL LLIBRE “El número en la educación preescolar”
de Constance Kamii IV
(Inspirat en l’obra de Piaget)

Continuo compartint la meva lectura però en aquesta entrada transcriuré alguns jocs de grup que proporcionen un excel·lent context per raonar en general i per a comparar quantitats. 

Jocs d’amagar.

S’amaguen 5 taronges ( qualsevol altre objecte). Per aquest joc el grup es divideix en dos subgrups, de tal manera que uns nens poden amagar els objectes i la resta pot intentar trobar-los.

Quan aquests darrers han trobat tres taronges, per exemple, han de saber quantes més han de buscar. Així aquest joc implica la partició d’un conjunt, fet que suposa al seu torn l’adició i la subtracció.

Una altra variant del joc és amagant-se els propis infants i suggerint quants jugadors més queden per trobar.

Jocs d’endevinalles

Es pot treure una de les deu cartes que porten números del 0 al 9. Els altres nens intentaran endevinar quina carta s’ha tret. Qui ha tret la carta respondrà a cada endevinalla dient “sí”, “no, és més” o “no, és menys”.

Per exemple si el número tret és 5, i la primera endevinalla és 9, la resposta serà “no, és menys”.