COMPARTINT EL LLIBRE “El número en la educación preescolar”
de Constance Kamii III
(Inspirat en l’obra de Piaget)

Continuo compartint la meva lectura però en aquesta entrada transcriuré alguns jocs de grup que proporcionen un excel·lent context per raonar en general i per a comparar quantitats.  

Jocs de punteria: Les bitlles i les bales de coloraines.

Les bitlles i les bales (canicas) són especialment bons per comptar objectes i compara quantitats. En aquestes situacions els infants es troben motivats per saber quantes bales han tret del cercle (marcat amb cinta aïllant sobre la fusta o la rajola, o marcat amb un pal en la terra ) o quantes bitlles han tombat.

Quan un nen de quatre o cinc anys diu “jo en tinc sis i en Joan en té vuit” no està comparant necessàriament dos conjunts. Aquesta frase es sovint un simple anunci resultat de comptar.

Les bitlles necessiten fulls de puntuació si cada infant juga més d’una vegada. Ja que cada jugador utilitza el mateix conjunt de bitlles, no queda cap senyal del nombre de bitlles tombades si no s’apunta. Els jocs de bales són diferents. Els jugadors poden quedar-se amb les bales que han tret fora del límits i conseqüentment, no existeix cap raó per apuntar-ho.

Que un nen comenci a escriure nombres quan és útil i significatiu per a ell és millor, que fer-ho quan el mestre diu per raons no evidents que és el moment d’escriure.