LES MÀQUINES DE SUMAR I RESTAR

LA CAPSA DE SUMAR I RESTAR

Aquest material serveix per practicar sumes i restes d’una manera molt senzilla, lúdica i entenedora.

Jugar amb la suma...

OPCIÓ A.
Col·loqueu la capsa amb les dues finestretes marcades amb “+” mirant en l’aire.
  1. Un nen agafa un nombre d’unitats (boles), les ensenya i en diu la quantitat. Obra una finestreta i les deixa caure dins de la capsa. Es tanca la finestreta.
  2. Un altre nen agafa un nou nombre d’unitats (boles), les ensenya i en diu la quantitat. Obra l’altra finestreta i les deixa caure dins de la capsa. Es tanca la finestreta.
Ara ja no es veuen les unitats estan totes dins de la capsa...
3. Quantes creieu que n’hi pot haver?
Cada nen ho ha d’expressar verbalment. Les respostes una mica aproximades són acceptables.

4. Podeu obrir la caps per la tapa gran i compteu les unitats (boles) com a comprovació del resultat que havíeu pensat.

OPCIÓ B
1. S’introdueix una quantitat d’unitats coneguda dins la capsa per la tapa gran i es tanca la caixa.

Col·loqueu la capsa amb la finestra (+/-) mirant en l’aire.
2.Un nen agafa un nombre d’unitats (boles), les ensenya i en diu la quantitat. Obra la finestra i les deixa caure dins de la capsa. Es tanca la finestra.
Ara ja no es veuen les unitats estan totes dins de la capsa...
3.Quantes creieu que n’hi pot haver?
El nen ho ha d’expressar verbalment. Les respostes una mica aproximades són acceptables.

4. Podeu obrir la caps per la tapa gran i compteu les unitats (boles) com a comprovació del resultat que havíeu pensat.


Jugar amb la resta...

1. S’introdueix una quantitat d’unitats coneguda dins la capsa per la tapa gran i es tanca la caixa.

Col·loqueu la capsa amb la finestra (+/-) mirant en l’aire.
2.  Un nen obra la finestreta (+/-) i n’extreu un nombre d’unitats (boles). Que les compte i n’expressa la quantitat. Es tanca la finestreta
  1. Ara el nen abans d’obrir la capsa, ha de pensar i intentar endevinar quantes boles han quedat dins.
  2. Obriu la tapa gran i compteu les unitats (boles) que hi queden per comprovar el resultat que havíeu pensat

Adaptació material Àngel Alsina


Tot seguit adjunto dues imatges que us siguin inspiradores per crear les vostres propies màquines de fer operacions:sumes i restes. Hi ha tants models com ales doneu a la vostra imaginació i encara millor als vostres fills i filles.
                                                                                        Màquina de la resta: amb una tapa corredora per tapar dos espais separats per una placa de fusta amb una petita comporta que deixa passar les unitats d'un costat a l'altre.


                                                                                              Màquina de la suma: amb dos espais separats per afegir els dos sumants. Una comporta que baixa i puja amb l'ajuda d'unes cordetes i que permet que les unitats s'ajuntin en l'espai comú. Una tapa corredera permet visualitzar o tapar les diferents fases de l'operació.
                                                                                                              
                                                                                                                               

Si voleu compartir les vostres creacions amb tots els seguidors del blog estaré encantadíssima de rebre imatges al meu correu i les puc publicar.
Seria genial!!! Us animooooo...